1.Kolo Autodrome Nazionale Monza

Dobrý den, vítáme vás u reportáže zahajovacího závodu nového šampionátu GT Class Champions, který se uskutečnil 13.9. na Italské Monze. V předchozím týdnu jezdci absolvovali předkvalifikační jízdy na trati Laguna Seca, díky čemu jsme 52 registrovaných jezdců rozdělili do čtyř závodních skupin a měli jsme tak vše připraveno k prvnímu závodu.

Jako první dvojitá porce odstartovala skupina “A” a “C” ve 20:00hod a vše jsme vám samozřejmě přenášeli živě. Záznam můžete vidět na našem youtubovem kanále. Pojďme už k samotným bojům.
Všichni jezdci měli před sebou 10min. kvalifikaci ve které se ukázala startovní strategie některých jezdců. Pole position si uhájil jezdec týmu JJRT – Pavel Scheufler ( JJRT_ACE72 ).

Ve skupině “A” se sešli hodně známá jména, která se pravidelně objevují na čelech žebříčků GT scény. Očekávali se také hodně těsně souboje, důležitý byl i výběr vozu a nastavení té správné strategie. Jakmile zhasli semafory dvojice JJRT_ACE72 a CRL_Cyja ( Reprezentující tým KKR ) zaujali čelo startovního roštu a to co jsme očekávali se stalo skutečností.
Tito borci se do toho opřeli a okamžitě nasadili ukrutné závodní tempo, během kterého docházelo k neustále změně pořadí. Bylo vidět i rozdílné strategie a samozřejmě i zručnosti jezdců jak pracovat s palivem a pneumatikami. Během pár úvodních kol se nám utvořilo několik skupin ve kterých se neustále bojovalo každým kilometrem trati.
Kromě úvodní dvojce rychlíků jsme sledovali i souboje mezi TTR_PanTom a JJRT_Thor, kteří bojovali o třetí pozici.

Po závodě jsme se těchto jezdců zeptali na pár slov a vy si teď přečtěte co nám odpověděli.

Tomáš Schürrer ( TTR_PanTom ) :
Ahoj prosímtě jak probíhal trénink na úvodní závod?

Trénink na monzu probíhal téměř každý den. Nevím kolik přesně kilometrů jsem za tu dobu najel, ale něco kolem 2000km určitě. Hlavně časy mi pomohl určit Matesss123, protože než jsem viděl jeho čas tak jsem jezdil o vteřinu hůř.

Jaké bylo očekávání od závodu ve skupině A? ” Očekávání bylo takové, že jsem se chtěl držet pokud možno v top 5, což se nakonec povedlo,  ve skupině bylo spoustu rychlíků jezdců a byli obavy, že dojedu někde vzadu.
Měl jsi naplánovanou strategii, které jsi se držel nebo jsi ji měnil v průběhu podle situace? ” Strategie byla jasná od začátku, ale během závodu jsem ji upravil když jsem na středních pneu jel za Thorem a viděl jsem že mi nějak ujíždí. Jakmile zajel do boxu věděl jsem že musím také, jinak ho nedám a to se mi vyplatilo. Parádní závod, myslím že že předních pozic i celkem čistý a že se všichni bavili.

Milan Adámek ( JJRT_Thor ):
Ahoj Milane řekneš nám také pár slov?

Ahoj jasně, skoro tradičně den před závodem cca hodina tréninku. Brousil jsem si zuby na třetí místo za ACE72 a Cyklu, ale PanTom jel bezvadně. Takže nakonec i spokojenost se čtvrtým místem.
Jak byla zvolena strategie v tvém podání? ” Odjel jsem 5 kol na středních a pak jsem dal dvakrát 10kol na měkké sadě. První kolo bylo docela drsné a párkrát mě tam borci trošku potkali, ale nic vyloženě nefér. Dvakrát jsem přibrzdil před šikanou a to mě dost možná připravilo o možnost v závěru ještě zabojovat s PanTomem. Jinak jsem si závod užil.

Děkujeme oboum jezdcům za krátký rozhovor a my jim a všem ostatním přejeme hodně štěstí do dalších kol.

Jak již Milan zmínil, první kolo a obzvláště první zatáčka je vždy ostřejší. Všichni jsou plni adrenalinu, naštěstí se vše obešlo bez větších zásahu a komplikací.
Postupem probíhajících kol se nám pořadí poměrně ustálovalo i díky návštěvám v boxech.
Samotný závěr byl velmi napínavý když ve 24 kole podnikl JJRT_ACE72 velmi odvážný manévr na hraně s pravidly a dostal se před Cyju v průjezdu VariantevRettifilo.

Ve skupině C, která jela souběžně bylo také na co se dívat. Bravurní výsledek předvedl jezdec týmu Simracers_czech SRS_Branik342 a to ve stylu Pole position a následně start a cíl. Mohli jste také vidět spoustu nováčků což nás velice těší. Mnoho jezdců byli součástí další závodní skupiny Czech online race group. Jezdec TTR_Ducmis týmový kolega PanToma že skupiny A se držel ve stejných kolejích a vybojoval také třetí místo. Strategie byli podobné jako v předchozí skupině,  boje probíhali celých 25kol a vše se odehrálo bez větších provinění.

Zeptali jsem se na pár otázek vítěze skupiny SRS_Branik342.

Ahoj Bráňo, gratulujeme k vítězství, jak bys shodnotil celkový závod?

Ahoj tak trénink, tam som sa zameral hlavně na spotrebu paliva 2x pitstop. Očakávanie som nějak žiadne pretože tam bolo plno jazdcov, ktorých som nepoznal. No a stratégia po prvých zastávkách v boxoch keď som mal náskok 12 sekund tak som si išel svoje tempo až do ciela a nechcel som spraviť nejakú hlúpu chybu.

My ti děkujeme a popřeje mnoho štěstí do dalšího závodu.

Pár minut po 21hod odstartovali poslední dvě skupiny. První si zrekapitulujeme “B” Kde vévodila dvojice týmu KKR. Na začátku jsme se potýkali s menšími technickými problémy při startu a museli jsem si tak kvalifikaci zopakovat.
Po zhasnutí startovních světel se kupředu vydali jezdci týmu KKR v podání Lukáše Procházky a Martina Šikrala. Nasadili obrovské tempo a získávali si kolo od kola větší náskok. Za nimi to ale také pekne vřelo, Boreas_Cz vs. ARC_Andres, tato dvojice bojovala od začátku až do posledního kola, neustále se jejich pořadí míchalo. Skvělé si vedl i jezdec SRS týmu Martin Koukal, ke konci ale došlo k brobrzdeni první šikany a bohužel se nám jezdec propadl v poli dolů. Mohli jsme vidět i rozdílné strategie a to konkrétně u týmu KKR, který zajel na výměnu pneumatik a doplnění paliva ve třetím kole. Postupem času se nám pořadí ustálilo, jezdci si získali poměrně rozestupy.

My jsme se zeptali Andreje Mendela ( ARC_Andres ) jak se připravoval na první závod:

Ahojte, trénink na monzu som riešil väčšinou s bratrom ARC_KaeM. Porovnávali jsme si jednotlivé sektory a pomáhali si navzájom ICH prekonať. Do závodu SME si věřili. Monza je jedna s našich oblúbenych trati, lehká, ale zrádná. Strategii s e zvolili rovnakú, aj keď sme štartovali každej v onen skupině. Palivová nádrž nám toho moc nedovolí, no dá sa to zvládnuť. Zvolili jsme si po dlouhých a náročných testovaných Cornette C7 GR.3. Každej sa s ňou zoznamuje závod od závodu, jsme rádi za tento výběr. Těšíme se na další závod.

To je pro tentokrát vše a my už se pojďme připravovat na další závod kdy se přesuneme do Německa k hradu Nürburg. Ano Nürburgring GP bude hostitelem 2.kola v tomto šampionátu. Sledujte závody živě přenos 21.9. a následně pak reportáž s fotkami.


TEXT / FOTO: Vladimír Kappel

Pokud jste nestihly závod, můžete se podívat na záznamy.

Mějte se krásně a Sim racingu zvlášt.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *