2.Kolo Nürburgring GP

Dobrý den, vítáme vás u reportáže druhého kola šampionátu GT Class Champions. Tentokrát se jezdci přesunuli na německou půdu. Proslulý hrad Nürburg tyčícý se kolem světoznámé tratě nesoucí stejný název a to Nürburgring Gran Prix.
Čekalo nás 25 kol, 52 jezdců ve čtyřech skupinách.
Po prvním kole bylo znát už pár favoritů, ale také byli vidět první souboje. Pojďme si to v krátkosti zrekapitulovat.

Ve skupině “A” kde nám startují ti nejrychlejsi vše začalo při nájezdu do první zatáčky kde chtěli být všichni na výjezdu prvni, došlo k pár změnám v pořadí. Mercedes aréna byla svědkem mírných kontaktů, to ale nezabránilo Cyjovi a ten se tak ujal prozatímního vedení závodu. První pětice byla napěchována jezdci, kteří toužili po vítězství, rozestupy byli opravdu malé,  to ovšem bylo nejen napínavé, ale také bohužel osudné. Ze závodu po kontaktu s JJRT_ACE nám odstoupil Zdeno Hajnik, ale tím to nekončilo, následoval kontakt toho samého jezdce s vedoucím vozem, který řídil Cyja, ten tuto srážku ustal a pokračoval v závodě. Traťový komisaři měli tak o práci postaráno. 

Ale to nebylo vše, čekají nás ještě dvě skupiny a nakonci vás čeká rozhovor se závodním týmem Brothers Motorsport z Brna.

V dalších skupinách se bylo ovšem také na co dívat a sváděli se boje od samého začátku. Jezdci jako například JJRT_Jackky, SRS_Tores se po skvělé kvalifikaci ujali prvních dvou pozic ve skupině “C” a hned za nimy se sváželi boje o třetí příčku. O tuto podívanou se postarali jezdci jedoucí s vozy Ferrari 458 Italia – Bio_cz a Slawa288, později se k bojům přidal i BMS_DiavelDriver.
V průběhu závodu nedocházelo nějakým větším kontaktům a závod probíhal v rámci fair play. V dnešních závodech byli povinné závodní tvrdé pneumatiky a  jakmile nám jezdci zajížděli do boxu zlehka se nám promíchalo pořadí, na řadu přišel druhý stint kde se začínala ukazovat strategie a šetřivost paliva jednotlivých jezdců. Mohli jsme vidět rozdílnost vozů a styl jízdy jednotlivých řidičů, nejvíce ušetřil JJRT_Jackky a díky tomu plus bezchybně jízdě ukořistil první místo. V podstatě jak nám jezdci odstartovali tak také dojeli, až na pár výjimek.

A nyní slibovaný rozhovor:

My jsme se dnes zaměřily na Brothers Motorsport team a zeptali jsme se po závodě:

Ahojte, máme za sebou druhý závod, jaká byla očekávání? Šlo vše podle plánu nebo jste v průběhu improvizovali?

Brothers Motorsport na tuto trať pilně trénoval. Docela nás zaskočilo chování Mercedesu AMG na této trati. Auto je těžší než ostatní auta soupeřů. Dělaly mu problémy průjezdy pomalými zatáčkami. S tím jsme se museli vypořádat a hodně tomu přizpůsobit styl jízdy. Věděli jsme, že nás budou prohánět vozy Porsche 911, které jsou velmi mrštné a rychle.
Co se strategie týká, tak díky sdílení informací mezi týmy, za což jsme moc rádi, jsme mohli stanovit optimální strategii. AMG umí pošetřit palivo i pneumatiky, a tak to byl boj o to, kdo bude na poslední stint tankovat nejméně paliva a ušetří tak čas v boxech. To nám vyšlo skvěle a náš tým Brothers Motorsport se umístil v top 5.

Děkujeme mockrát a budeme držet pěsti do dalších závodu.

Skupina “D” ve které nám opět nenastoupilo hned několik jezdců byl bohužel průběh závodu hodně klidný, po startu se utvořili rozestupy a málo kdy jsme narazili na nějaké ty souboje.
Proto se vedení šampionátu rozhodlo diskvalifikován hned 6 jezdců a do dalších závodu nám tak postupuje 45 jezdců.

 

To by bylo v krátkosti z Nürburgringu vše a my se pojďme soustředit na další kolo, ve kterém nás čeká Rakouska trať Red Bull ring ve Štýrsku. 45 jezdců, 35 kol. Na toto vše se můžete těšit v úterý 25.9. ve třech závodních skupinách, které pro vás vysíláme živě.

TEXT / FOTO: Vladimír Kappel

Pokud jste nestihly závod, můžete se podívat na záznamy.

Všem divákům a fanouškům děkujeme za podporu. Budeme se těšit u další reportáže.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *