5. Mount Panorama

Přeji všem krásný den a vítám vás u další reportáže našeho šampionátu “AMG RECART TOUR”. Tentokráte se naši jezdci vydali na Australskou půdu, na trať MOUNT PANORAMA CIRCUIT, známou také pod názvem BATHURST. Nachází se v Novém Jižním Walesu. Tato trať se nachází na hoře která nese název WAHLUU. Pokud se zde nekonají závody je trať používaná jako normální silnice. Okolo trati se nacházejí rezidence ke kterým je možno se dostat pouze z tohoto okruhu. Trať samotná měří 6,213 km. Pořádá se zde mnoho proslavených závodů, např:BATHURST 1000, který se pořádá již od roku 1960. Samotný okruh se používá na závodní akce již od roku 1938, bohužel zde nalezlo smrt již 16 závodníků v různých motorsportech. Nyní už přistoupíme k našim závodům. Jako vždy jezdci jeli ve třech
lobby A, B, C, lobby C v pondělí, lobby A, B v úterý. Tradičně přistoupíme jako první k hodnocení lobby A.

V pětiminutové kvalifikaci se jezdci snažili zajet co nejlepší čas kola zařadit se na co nejlepší pozici na startu, jelikož na této těžké a náročné trati
to je nesporná výhoda. Na této trati je málo prostoru k předjíždění soupeřů. Nejlepší místo si vyjel dosavadní lídr šampionátu KKR BALIS77, před KKR MILANEKH, třetí místo bral KSZR SZABI, čtvrté místo bral KKR WINDRUNNER46 který nastoupil za nemocného KKR LUKY WALKERA a páté místo KSZR FISHKAAA. V prvních kolech nasadil KKR BALIS77 ke svému pověstnému trháku a utvořil si mírný náskok. Ve čtvrtém kole si pořadí vyměnili KKR MILANEKH a KSZR FISCHKAAA a přepustil mu
druhou příčku. Toho využil KSZR SZABI a dotáhl se na oba jezdce. Výborně si počínal KKR GAGNE1803 a zle zatápěl právě KSZR SZABIMU. Jezdci zvolili převážně stejnou taktiku a použili měkkou závodní směs v prvních kolech před první zastávkou v boxech. Po první zastávce v boxech se ujal třetího místa KSZR SZABI a odsunul na čtvrtou příčku KKR MILANEKH. KSZR SZABI pak pokračoval ve skvělé jízdě a opět předvedl že patří ke špičce GRAN TURISMO scény. KSZR SZABI také
zvolil jinou taktiku v použití všech třech závodních směsí. Ve druhé části si jezdci drželi po většinu času rozestupi a drželi si své pozice.V patnáctém kole došlo ke kolizi mezi KKR MILANEKH a KKR WINDRUNNER46 a oba ztratili své dobré pozice. V šestnáctém kole nám jezdci opět zajížděli do boxů a začal souboj KKR BALIS a KSZR SZABI. Oba předvedli skvělou jízdu hodnou šampionů. Další výborný souboj předvedli JJRT THOR a ERC WERNI OI. Tento náročný závod nám vyhrál KKR BALIS77 stylem start cíl, druhé místo vybojoval KSZR SZABI, třetí místo bral KSZR FISHKAAA, čtvrté místo pak bral po výborném výkonu KKR GAGNE 1803, páté místo bral KKR MILANEKH.

Nyní se podíváme na lobby B. I tady sme mohli tušit výborné souboje na krásné, ale velice náročné trati. Kvalifikaci nám zde vyhrál jezdec který nám nastoupil mimo pořadí, tudíž bez bodového ohodnocení. Druhé místo si vyjel BMS DIAVELDRIVER,třetí místo pak SRS COOLBOY, čtvrté  potom, BMS SNOWMAKER76 a páté potom SRS RADEK KRUPKA. Nejlépe odstartoval BMS DIAVELDRIVER a převzal první místo. Ve druhém kole chyboval SRS COOLBOY a propadl se na čtrnácté místo. Výborný souboj předváděli SRS RADEK KRUPKA a MATESSS123. Jezdci volili po většinu závodní měkkou směs na začátek závodu. Výborně si v začátku závodu vedl PLAYERANDY81 spolu s SRS SABATONEM1974, kteří se prodírali startovním polem vzhůru. V pátém kole si opět prohodili pořadí mezi sebou jezdci na prvních dvou místech a prvního místa se ujal opět SRS CHARLIES BJP. V osmém kole nám chyboval MATESSS123 a propadl se na osmou příčku. Po první zastávce v boxech se bohužel propadl SRS
RADEK KRUPKA který musel odmazávat penalizaci a přepustil páté místo SRS SABATON1974. Ve druhé části si SRS CHARLIES BJP pohodlně navyšoval svůj náskok a udržoval si první příčku. Skvěle ve druhé části jeli TTR PANTOM a MATESSS123, který jel celí závod opravdu na hranici možností. Po druhé zastávce v boxech se jezdci snažili udržet získané pozice a soustředit se na jízdu bez zbytečných chyb. V závěrečné části závodu nasadil MATESSS123 závodní měkkou směs a doslova letěl po trati a jeho výkon byl opravdu vynikající. V sedmnáctém kole chyboval PLYERANDY81 a propadl se na desáté místo. V předposledním kole se MATESSS123 ujal páté příčky, kterou pak v posledním kole na cílové rovince ztratil a dojel na šestém místě. Na prvním místě nám dojel SRS CHARLES BJP, druhé místo získal BMS DIAVELDRIVER, třetí TTR PANTOM po skvělém výkonu,čtvrtý BMS SNOWMAKER76, pátou příčku si připsal SRS SABATON1974.

Nyní si přiblížíme pondělní Lobby C. Zde nám kvalifikaci vyhrál BMS DIAVELDRIVER, který jel za SRS MISSAICE77, druhý dojel SRS CHARLIES BJP a jak ste si všimli SRS CHARLIES BJP nám odjel opět všechny tři lobby. Třetí příčku pak obsadil nováček DAG157, čtvrté místo na startu bral OP CZE a páté místo vybojoval DRE BRANDO 75. Závod odstartoval a už první zatáčka přinesla velkou kolizi kterou bohužel zapříčinila YVETTA LANDO a způsobila propad některých jezdců o pár pozic startovním polem. Ve třetím kole se první příčky ujal SRS CHARLIES BJP a do konce závodu si vytvářel náskok. V pátém kole chyboval do té doby výborně jedoucí nováček DAG157, jeho chybu využil zkušeně matador MIKY OLDMAN a dostal se na čtvrtou příčku. V sedmém a osmém kole začali jezdci zajíždět do boxů. V devátém kole opět MIKY OLDMAN využil chyby tentokrát BMS DIAVELADRIVERA a sebral mu třetí místo. Ve dvanáctém kole došlo k souboji bok po boku jedoucích MIKYHO OLDMANA a OP CZE ze kterého vyšel lépe MIKY OLDMAN, nutno podotknou že souboj nebyl uplně čistý a nasledně byl komisí penalizován. OP CZE se propadl na sedmou příčku. Druhé zastávky v boxech nám přinesli překvapení v podobě posunu LUCIANAFER na čtvrté místo, jela opět velice dobrý závod.
Bohužel čtvrté místo neudržela a propadla se o pár příček zpět. V posledním kole nám předvedli pěkný souboj SRS THE FEFR a OP CZE o čtvrtou a pátou příčku. Závod vyhrál SRS CHARLIES BJP před MIKY OLDMANEM, třetí místo bral nováček DAG157, výborný výkon!!! Čtvrté místo ubojoval OP CZE, před pátým SRS THE FEFR.

Příští závod navštívíme Brazilskou půdu a světoznámou trať INTERLAGOS.Tato trať je situována 16 km jižně od města SAO PAULO. Trať prošla mnoha proměnami až do té dnešní podoby. Délka trati je 4,309 km, rekord okruhu zde drží VALTTERI BOTTAS s vozem MERCEDES z roku 2018. Nejvíce výher v počtu čtyř má zde MICHAEL SCHUMACHER a stáj FERRARI devět výher.
Závěrem chci poděkovat vá všem kteří nás sledujete a podporujete. Znovu našemu LADESOVI a speciálně KKR LUKY WALKEROVI za skvělé spolukomentování závodu lobby A a těšíme se na další spolupráci. Díky vám všem těšíme se na shledanou SRS TEAM.

TEXT: Sabaton / FOTO: Pavel Švejda

3 Responses

  1. BMS_snowmaker76 napsal:

    Těžkej okruh, těžké situace. není moc prostoru pro předjiždění. Zde je opravdu nutné zajet dobře kvaldu a tradá pryč.

  2. Vladimír Kappel napsal:

    Super závod 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.