Magické datum 21.12.2021 nás přeneslo na japonskou trať Kyoto ve verzi Yamagiwa. Jezdci tentokrát dostali vůz Mazda MX5 Roadster Touring.
Navzdory předvánočnímu shonu a přípravám na vánoční svátky jezdci pilně trénovali neboť opotřebení pneumatik a spotřeba paliva bylo nastaveno na hodnotu 3x. Závod byl vypsán na 40 minut. Vzhledem k tomu, že jezdci byli schopni zajíždět tréninková kola v časech po 2 minuty, tak byla taktika závodu hodně probíraným tématem. Každý jezdec si lámal hlavu, zda zvládne celý závod na jednu nádrž s jednou sadou pneumatik? Mám šetřit palivo a být o něco pomalejší? Nebo mám zatopit pod kotlem, vyjet si náskok a jez na jednu zastávku v boxech? Tato mantra se táhla celým tréninkovým týdnem.
A konečně nastal den „D“.
Jezdci lobby A nastartovali motory a vyrazili na trať zajíždět své kvalifikační časy. Dle známého scénáře, se hned v úvodu ujal vedení KKR_milanekh následovaný KK_Fabim a KKR_Luky-Walkerem. V druhé půlce kvalifikace se začalo pořadí promíchávat. Na chvíli zahrozili jezdci SRS Coolboy a Radek Krupka. Nakonec nejvíc do vrtule kopnul jezdec KSZR_McLukeK a KKR_Luky-Walker a odsunuli KKR_milankha na třetí místo.
Samotný závod lobby A začal zběsilým úprkem trojice McLukeK, Milanekh a Luky-Walker. Hned si tato trojice začala tvořit náskok. Za touto trojicí se začaly postupně utvářet dvojice a trojice bojujících jezdců o každý centimetr tratě. Souboje to byly krásné a fair-play.
Většina jezdců zvolila taktiku závodu bez zastávky v boxech a od samého začátku šetřili palivo.
Ve čtvrtém kole se po krásných dvou předjížděcích manévrech dostal na čelo KKR_Luky –Walker a své vedení si držel až do 21 kola. Taktiku bez zastávky zvolil i Luky-Walker, kterému se bohužel nepodařilo ušetřit dostatek paliva a musel v posledním kole zpomalit. Toho využil KSZR_McLukeK a dojel si pro vítězství. Třetí pozici uhájil KKR_milanekh.
Konečné pořadí: 1. KSZR_McLukeK, 2. KKR_Luky-Walker, 3. KKR_milanekh, 4. svejdik70, 5. Vit-sarbi33, 6. BTR_charlies_BJP, 7. KK_FABIARSTDI, 8. Matesss123, 9. SRS_Radek_Krupka, 10. SRS_CoolBooy92, 11. Toxic_Alan74, 12. RRR_Tores,
Kvalifikaci lobby B zahájili svými nejlepšími časy Diavel_Driver, TTR_PanTom a Branik342. Jedna pozice střídala druhou. Jezdci se předháněli každým kolem. Svůj nejlepší čas si nechal na konec kvalifikace TTR_PanTom, snowmaker76 a SRS_TheFefr.
Start se povedl podle očekávání jezdci TTR_PanTom, snowmaker76 se propadl na 4 pozici. Hned po první zatáčce si však své druhé místo vzal zpět a začala stíhací jízda s PanTomem. Stejně jako v lobby A i zde probíhaly krásné souboje. Tato trať je velmi rychlá což nahrává velké atraktivitě závodu. I v tomto závodě většina jezdců zvolila taktiku bez boxové zastávky. Velmi dobře se až na páté místo propracovala lucianafer, která však díky odlišné strategii s jednou boxovou zastávkou byla po návratu z boxů odsunuta ostatními jezdci až na desáté místo, které udržela do konce závodu. Svoji smůlu si vybrali jezdci Diavel_Driver, který po chybě v rychlé levotočivé zatáčce vyjel mimo dráhu a musel dotahovat celé pole až z 15. místa. Jeho snažení bylo nakonec odměněno krásným 5. místem. PanTom si suverénně pohlídal svoji první pozici a ukázal, že je opravdu rychlý jezdec s obrovským progresem. Výbornou jízdu také předvedl KAJO2603, který se z jedenáctého místa probojoval až na čelo startovního pole a sváděl se snowmaker76 krásné souboje. Zaslouženě si vybojoval 2. místo.
Konečné pořadí: 1. TTR_PamTom, 2. KAJO2603, 3. snowmaker76, 4. LuLu_CZ, 5. Diavel_Driver, 6. NyciCZ2, 7. Riam-cz, 8. Bio_CZ, 9. TTR_Ducmis, 10. lucianafer88, 11. SRS_Sabaton_1974, 12. Branik342, 13. Yvetta_Lando, 14. RRR_merry87, 15. SRS_TheFefr
Všem jezdcům a příznivcům simracingu přejeme krásné prožití vánočních svátků a těšíme se na setkání 4.1.2022 při dalším klání na trati Nürburgring GP s vozem Mitsubishi EVO Gr.3.