Brazilský Interlagos hostil 4. závod Recart AMG Tour 2023

Po dalších sedmi dnech čekání a tréninků se celý AMG Recart Tour 2023 přesunul na jihoamerický kontinent na legendární a domovský okruh Ayrtona Senny – Interlagos.

Lobby A

Jsme velmi potěšeni, že AMG Recart Tour jezdci berou vážně a pilně trénují.
Kvalifikace lobby A opět byla napínavá a jezdci ze sebe ždímali maximum.
Čekali jste překvapení? Nekonalo se.
Pole position opět ukořistil Ace72__. Za ním se na start postavili jezdci ACTA Szabi a FishkaMishka.
KKR_Luky-Walker zvolil za sebe náhradníka, a to vynikajícího jezdce KKR_Podma.
 
Start proběhl v pořádku. Bohužel pouze do druhé zatáčky. V té se stala kolize mezi jezdci SRS_PanTom a KKR_Podma. Kolize měla za následek propad těchto jezdců na poslední místa v poli.
Tito jezdci prokázali své kvality a dostali se během závodu na 4. a 5. místo. Pak ale opět zaúřadovala strategie a pěkně zamíchala pořadím. Nakonec se Podma i PanTom propadli.
Konečné pořadí v lobby A: Ace72__, ACTA_Szabi, KKR_WIndRunner46.

Lobby B

Kvalifikace proběhla celkem standardním způsobem. ACTA_McLukeK, Future_Boy a Martinues81cz. Borci opět prokázali, že Interlagos mají v malíčku.
Výborně se se povedl start SRS_Jimimu, naopak Future_Boy se propadl na 4. místo.
 
Kvalifikace se nepovedla BMS_DiavelDriverovi, který startoval z 12 pozice. Ten se v průběhu závodu dostal až na 6. místo. Celé pole se pak roztrhalo a jezdci jezdili v celkem pravidelných rozestupech, kdy nedocházelo k vážnějším soubojům.
Pořadí v cíli nakonec skončilo následovně: 1) ACTA_McLukeK,  2) SRS_Jimmi,  3) Martinues81cz

Lobby C

Nejlépe se na kvalifikaci připravil Libor Moutelík, Alan Janák a Martin Thorand. Ale ani ostatní jezdci nezůstali moc pozadu. 10 jezdců se vešlo do jedné vteřiny.
 
Jakmile zhasnula startovní světla vyrazili jezdci do první zatáčky. Králem startů můžeme celkem právem označit Erylowa, který se dostal “čistou” jízdou na 2. místo.
Ve strkanici se bohužel ocitnul Thory a stálo ho to cenná místa s propadem na osmou příčku.
Spousta jezdců zvolila taktiku startu na závodních tvrdých a po prvním kole ihned měnili na střední nebo měkké gumy. Bohužel Libor Moutelík vyrobil chybu a dostal se před něj Kenny69cze. Tito jezdci si pak nedarovali nai centimetr tratě. Chvíli je proháněl i Martin Sýs.
Strategie pak promíchala pořadí a opět se ukázalo, kdo nad strategií přemýšlel a povedla se.
Konečné pořadí bylo: 1) Alan Janák,  2) Libor Moutelík,  3) Houďas

 

Šampionát se pomalu blíží do poloviny a nás čeká poslední závod s vozem Mercedes Benz AMG SLS GT3 2011 na japonské trati Suzuka.

Soichiro Honda se koncem 50. let rozhodl vyvinout nový stálý okruh v prefektuře Mie. Nejikoničtějším prvkem této trati je její uspořádání ve tvaru osmičky s 1,2 km (0,75 mil) dlouhou zadní rovinkou, která prochází přes přední část pomocí nadjezd . _ Je to jedna z pouhých dvou tratí s licencí FIA Grade 1, která má uspořádání „osmička“, druhou je okruh Fiorano . Okruh byl upraven nejméně osmkrát: V roce 1983 byla do poslední zatáčky vložena šikana , aby auta zpomalila na rovinku; původní okruh byl neuvěřitelně rychlá trať s pouze jednou pomalou zatáčkou; bez šikany Casio by některá auta projela poslední dlouhou pravou zatáčkou na rovinu a pak by projela boxy rychlostí více než 320 km/h. V roce 1984 byla první část Spoon mírně zpomalena a zatáčka byla přiblížena k trati, aby se tam rozšířila výběhová plocha, a v roce 1985 byla první zatáčka mírně zpomalena

 

Nenechte si tento závod ujít již 18.4.2023 živě na našem Youtubovém kanále                    Simracers-czech.

 

TEXT: Martin Sýs

FOTO: Milan Šimůnek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *