
Zdravíme všechny fanoušky rychlích kol. Opět se potkáváme u krátkého shrnutí odjetého závodu.
6. kolo hostila švýcarská lesovitá trať Deep Forest Raceway, která se opět vrátila po odmlce Gran turisma Sport.
Pro některé jezdce neznámá a neprobádaná půda, ale musím říct že si všichni jezdci vedli velmi dobře. Počítalo se i s nějakými těmi strkanicemi no a byli k vidění už od samého začátku v obou kategoriích.
Šampionát Hyundai GEN Team Championship se nám tímto dostává do druhé poloviny.
My si ale pojďme přiblížit co se odehrávalo v úterý 24.1.2022.


Tak jako každé úterý jsme začínali kategorií Gr.3, kterou pro vás komentoval Lukáš Procházka.
Od samotného startu bylo v tomto závodě jasné kdo bude bojovat nejvíce. V první pasáži se o rozruch postarali jezdci KKR_Timmy a JJRT_ACE72_, kteří si vybrali na souboj tu nejtěžší technickou pasáž a došlo tak k několika kontaktům, oba jezdci naštěstí pokračovali dál.

Za nimy se také sváděli velké boje. Velkou neznámou a otázkou byla strategie gum pro tento závod. Nabízelo se hned několik verzí, někteří jezdci tak zvolili strategii jedné zastávky v boxech, jiní pak zvolili vícekrát za sebou totožnou sadu pneumatik a někteří vystřídali všechny tři směsi. Poslední variantu si zvolil KKR_Timmy, kterému se tak zadařilo a po ukrutných soubojích v posledních dvou kolech si vybojoval vítězství v tomto závodě. Jako vždy byli povinné dvě sady gum a to závodní střední a závodní tvrdá.
Po návštěvách v boxech se nám pořadí trochu zamíchalo a šlo vidět, že jezdci dokáží rozdílně pracovat s vozem a oddálit tak opotřebení pneumatik. Samotný celkový závod byl velmi vypjatý a každý z jezdců chtěl utrhnout co nejvyžší počet bodů.
Dále následoval závod s vozy Gr.4 a živý komentář, kterého se opět zhostil Vladimír Kappel. A že bylo co komentovat. Od první chvíle tak jako v předchozím závodě se děli šílené věci.
Ta samá úvodní technická pasáž se stala osudnou pro JJRT_Thora, který vlivem velmi těsného průjezdu třech vozů ve složení – JJRT_Thor / KKR_Cyja / SRS_Shepard skončil ve svodidlech a propadl se až na uplný konec startovního pořadí. Pro Milana Adámka (JJRT_Thora) tak začala stíhací jízda a nakonec se usmálo štěstí a po dobře zvolené strategii si na konci vybojoval nádherné 4.místo.
Samozřejmě kontaktů bylo více, ale tento byl asi nejzásadnějším z celého závodu. Milan Adámek totiž po úvodní kvalifikaci startoval na Pole Position. Tam ho po této nehodě vystřídal SRS_Shepard, který si v posledních dvou závodech vedl velmi dobře a přinesl tak pro svůj SRS_Recart Team velkou porci bodů a celkový posun v bodovací tabulce.
V tomto závodě byli strategie hodně podobné, stím rozdílem, že tady se jezdci SRS_Shepard vyplatila strategie jedné zastávky a v posledním kole se vlivem návštěvy boxů jezdce KKR_Cyja, který musel použít ještě povinnou tvrdou směs dostal na první místo a to uhájil až do samotného konce.
Trojice jezdců KKR_Cyja / KKR_Luky-Walker / SRS_Shepard se předháněli a doháněli po celý závod.
Ale až samotná strategie rozhodla konečné pořadí. Jiří Pfeffer (SRS_Shepard) tak pokračuje ve svém umístění na stupních vítězů a tentokrát na tom nejvyžším stupínku. Zde se nám i v dalších místech pořadí měnilo a strategie byli velmi podobné.
Nás čeká následující úterý 31.1. závěr ledna, který zakončíme na italské půdě a vracíme se tak zpět na reálný okruh Autodromo Nazionale Monza. Závod na 25kol kdy pro jezdce by tato trať neměla být velkým oříškem se i přes to čekají velké boje. Rychlost a stabilita bude rozhodovat.
Tak jako vždy začínáme v 19:00hod vysílání kategorií Gr. 3 – Lukáš Procházka a následně ve 21:00hod kategorií Gr.4 – Vladimír Kappel
Nenechte si ujít porci 50ti závodních kol a přijďte se podívat na náš youtubový kanál Simracers_czech kde se můžete těšit na vysílání ve 4K.
To je pro dnešek vše a opět u dalšího ohlédnutí na shledanou.