Jezdci bojovali o vrchní příčky na Watkins Glen v druhém kole Recart AMG Tour 2023

Dobrý den všem fanouškům simracingu.
 
Po po prvním úspěšném kole seriálu Recart AMG Tour 2023 II v Atlantě se celé jezdecké pole přesunulo v rámci severoamerického kontinentu na proslulý okruh Watkins Glen.
 
První kolo seriálu ukázalo, že celé startovní pole napříč všemi třemi lobby jsou našlapané velmi rychlými jezdci.
 
Pojďme si zrekapitulovat dění v jednotlivých skupinách.
 

Lobby A

 
Hned od první chvíle kvalifikaci ovládl Ace72__ těsně před jezdci týmu ACTA – MiskaFiska a Szabi.
Hned po startu se Ace72 nepostaral o překvapení. Nasadil své strojově přesné tempo a začal ujíždět. Zato jezdec ACTA_MiskaFiska se propadl na chvost, a stejne tak jezdci SRS Shepard a Pan tom ztratili několik míst.
Samotným závěrem závodu opět hodně zamíchala strategie.
 Bohužel nevyšla jezdcům SRS Shepardovi a PanTomovi, kdy nedokázali ušetřit potřebné množství paliva a v předposledním kole byli nuceni zpomalit a zajet do boxů pro palivo. První tak opět suveréně dojel Ace72__ za ním ACTA_Szabi a třetí Cz3chy_official.
 

Lobby B

Kvalifikace lobby byla jako na houpačce. Nakonec se v první řadě usadili Future Boy a Martinues81cz.
3…2…1….červená světla zhasnula. První zatáčku jezdci zvládli bez větších strkanic. Na čele se usadila pětice jezdců Future Boy, Martinues81cz, mladičký jezdec SRS_Jimi, ARC_Andres a ARC_Kaem.
Nastavená povinnost použít všechny 3 závodní směsi pneumatik pěkně míchala pořadím. Nicméně jezdec Future Boy, Martinues81cz a SRS_Jimi si dojeli v tomto pořadí pro cenné body a vystoupali na pomyslné stupně vítězů v lobby B.
 

Lobby C

Kvalifikaci lobby C ovladl Libor Moutelík,  Kenny69cze a Alan Janák.
Po zhasnutí červených světel na startu zaspal Libor Moutelík a v následné závodní strkanici v první zatáčce ztratil nekolik pozic. Je to ale zkušený jezdec, zachoval klidnou hlavu a probojoval se zpět do top tří jezdců. Na čelo se vyhoupnul Kenny69cze.
Neuvěřitelně se povedl start jezdci Erylow, který využil úvodní lehkou strkanici a dostal se z 12. místa během prvního kola až na místo druhé.
Taktika byla velmi různorodá. Někteří jezdci si odbyli pouze první kolo na závodních tvrdých pneumatikách, obuli měkčí směs a začali dohánět ostatní jezdce.
 
Závod probíhal bez vážnějších incidentů. Strategie hezky promíchávala jezdce na trati.
Svůj pohár hořkosti si vypil tentokráte Martin Sýs (BMS_snowmaker76), který vlivem těžkého poškození vozu a 3 havárií musel absolvovat o 3 zastávky v boxech navíc a vůz opravovat. Doufejme , že si svoji porci smůly po zbytek seriálu tímto vybral.
Strategie bohužel nevyšla Jakubu Hermanovi, který zvolil v předposledním kole poslední zastávku v boxech. Bohužel ho toto rozhodnutí stálo krásné 3. místo, které bral nakonec Houďas.
První místo uhájil Kenny69cze, druhý dojel Pavel Švejda a na třetím místě již zmíněný Houďas..
Lobby C bohužel po zbytek seriálu opustil jezdec SRS_Marou (Milan Šimůnek), kterého nahradil Králíček Pavel.

Říká se do třetice všeho dobrého, atak se ve třetím kole jezdci přesunou na americkou trať Daytona International Speedway, kde jezdci budou absolvovat 90ti minutovou bitvu s 20min kvalifikací. 

Daytona International Speedway je závodní dráha v Daytona Beach na Floridě ve Spojených státech amerických . Od otevření v roce 1959 je domovem Daytona 500 , nejprestižnějšího závodu v NASCAR , stejně jako jeho zahájení sezóny. Kromě NASCAR se na trati konají také závody ARCA , AMA Superbike , IMSA , SCCA a Motocross . Trať má několik uspořádání, včetně primárního vysokorychlostního tri-oválu o délce 2 500 mil (4 023 km), sportovního vozu o délce 5 729 km.hřiště, 4 748 km dlouhá motocyklová trať a 400 m dlouhá motokárová a motocyklová plochá dráha. Infield o rozloze 180 akrů (73 ha) zahrnuje jezero Lloyd o rozloze 29 akrů (12 ha), které hostilo závody motorových člunů . Plochá dráha je provozována NASCAR na základě pronájmu s City of Daytona Beach na pozemku, který běží až do roku 2054. [1] [4] Dale Earnhardt je nejúspěšnějším jezdcem Daytona International Speedway všech dob s celkovým počtem 34 vítězství v kariéře ( 12 kvalifikačních závodů Daytona 500, 7 závodů NASCAR Xfinity Series, 6 závodů Busch Clash, 6 závodů IROC, 2 závody Pepsi 400 v červenci a Daytona 500 1998 ).

Trať byla postavena v roce 1959 zakladatelem NASCAR Williamem „Billem“ Francem Sr., aby hostila závody, které se konaly na bývalém Daytona Beach Road Course . Jeho nakloněná konstrukce umožňovala vyšší rychlosti a umožňovala fanouškům lepší výhled na vozy. Světla byla kolem trati instalována v roce 1998 a dnes je třetím největším venkovním sportovním zařízením s jedním osvětlením. Plochá dráha byla renovována čtyřikrát, s vnitřním polem renovovaným v roce 2004 a dráhou opravenou v roce 1978 a 2010. Dráha je 50 mil (80 km) severně od Orlanda .

22. ledna 2013 byla odhalena čtvrtá rekonstrukce rychlostní silnice. Dne 5. července 2013 byla na „Daytona Rising“ rozbita půda, aby se odstranilo zadní sezení a kompletně se vylepšilo sezení v přední části. Renovaci provedl designér Barton Malow Company ve spolupráci s Rossetti Architects. Projekt byl dokončen v lednu 2016 a stál 400 milionů USD . Zdůraznil vylepšený zážitek pro fanoušky s pěti rozšířenými a přepracovanými vstupy pro ventilátory (nazývanými „vstřikovače“), stejně jako širšími a pohodlnějšími sedadly a více toaletami a stání. Po dokončení renovace měly tribuny dráhy 101 500 [5] stálých sedadel s možností zvýšit stálá sedadla na 125 000. [6] [7]Projekt byl dokončen před začátkem Speedweeks v roce 2016.

Nenechte si tento závod ujít již 11.4.2023 živě na našem Youtubovém kanále Simracers-czech.

FOTO: Milan Šimůnek

TEXT: Martin Sýs

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *