První polovinu šampionátu uzavřel okruh Suzuka v japonsku, závod byl plný zvratů.

Japonsko bylo závěrečným bojištěm s vozy Mercedes benz AMG SLS GT3 2011 a zakončila se tak první polovina šampionátu Recart AMG Tour 2023.

Opět se bylo na co dívat, čekalo nás hodně zvratů a soubojů. Jako vždy se jezdci postarali o skvělou podívanou.

Pojďme se už v krátkosti podívat jak to vše probíhalo.

Lobby A

Kvalifikaci na další závod seriálu AMG Recart Tour 2023 suverénně ovládl Martin Bálek, kterému ale po celou dobu dýchali na záda JJRT_ACE72 a ACTA_Szabi. Ten však nakonec kvalifikace dostal černého Petra a odsunul ho na čtvrtou pozici ACTA_Fiskaaa.

Start závodu lobby A proběhl bez problému. Pak ale celá smečka dravců najela do první zatáčky. Tam se ACTA_Fishkaaa a JJRT_ACE72 dostali do kontaktu a nedobrovolně opustili trať.
 
Jsou to ale bojovníci a tyto situace zvládají dobře. nasadili tempo a pustili se do stíhačky.
 
Do problému se také dostal v první zatáčce i SRS_PanTom, který si dokonce poškodil vůz což snížilo rychlost jeho vozu.
Martin Bálek nasadil tempo a snažil se vytěžit z měkké závodní sady pneumatik maximum.
 
K jeho smůle se však za něj pověsil ACTA_Szabi a nedal mu vydechnout. V devátém kole však Martin Bálek udělal chybu, dostal se mimo trať a daroval tak Szabimu první místo.
Deváté kolo bylo vůbec kritické. Zkušený jezdec ACTA_Fishkaaa dostal hodiny, které ho vymrštily na svodidla, kde svůj vůz dost poškodil. Následně Fishkaaa udělal nepochopitelnou chybu, když začal couvat zpět na trať a způsobil hromadnou havárii několika vozů. Tohle bychom od zkušeného jezdce opravdu nečekali.
Závod pak dále probíhal celkem standardním způsobem.
Martin Bálek nakonec svou jízdou obhájil první místo.
Konečné pořadí na pódiových místech bylo:
 
1) Martin Bálek (KKR_Balis)
2) Szabolcz Kiss (ACTA_Szabi)
3) Pavel Schaufler (JJRT_ACE72)
 
 

Lobby B

Kvalifikace byla hodně těsná a prokázala, že v lobby B nejsou žádná ořezávátka. Osm prvních jezdců se poskládalo do jedné vteřiny. To dávalo znát, že závod bude vyrovnaný a plný soubojů.
Pole position si urval pro sebe Martinues81cz před Future boy a ACTA_McLukeK.
 
Startovní pole se dalo do pohybu, své pozice si udrželi všichni tři jezdci, kteří startovali z první a druhé řady.
První zatáčku zvládli jezdci celkem bez problémů. Pouze Pilgrim se natlačil na Brista94 a dostal jej mimo dráhu. Bristovi94 se podařilo vůz udržet v jízdě a mohl se ihned zapojit do dalších soubojů.
Hned v prvních kolech bylo vidět, kdo zvolil jakou strategii pneumatik. Future boy nasadil závodní měkkou směs oproti tomu Martinues1cz závodní střední směs. Future boy tak nepříjemně dotíral na Martinuese81cz. Martinues odlával celých 5 kol, ale nakonec podlehl tlaku Future Boye.

Krásný souboj si užili i BMS_DiavelDriver a SRS_RadekKrupka, ze kterého vyšel vítězně Radek Krupka neboť využil pneumatiky na závodní měkké směsi oproti Ondřeji Sýsovi, který jel na závodní střední směsi.

Konečné pořadí na prvních třech místech bylo:
1) Future boy
2) Martinues81cz
3) ACTA_McLukek

Lobby C

Kvalifikace v lobby C probíhala relativně v poklidu a bez velkých překvapení.
 
O přední příčky se opět bojovali titéž jezdci jako vždy.
Pole position si vybojoval Pavel Švejda následovaný Houďasem a Alanem Janákem.
 
Po zhasnutí startovních světel vyrazili jezdci bez problémů vstříc první zatáčce, která je rychlá v nájezdu, hodně se zavírá a vyžaduje citlivou práci nohy na brzdě. I přes velkou šířku první zatáčky se jezdci Erylow, Epileptikus a Houďas dostali do kontaktu a nejhůře z této potyčky vyšel Houďas, který se do zatáčky již nevešel a propadl na samý chvost startovního pole.
 
Následovala hadovitá pasáž tratě, kde se dostal do potíží Martin Sýs při úhybném manévru, kdy se dostal na trávu a následovaly hodiny do štěrku. Převzal tak poslední místo po Houďasovi. Svoji porci smůly si vybral v prvním kole také Alan Janák. Na závodních tvrdých gumách probrzdil nájezd do zatáčky “Hairpin”. Výlet z trati s následným problémovým návratem na trať způsobil jeho propad na 14. místo. V tu chvíli začaly stíhací jízdy.
Díky strategii a chybám samotných jezdců se startovní pole plynule promíchávalo. Jezdci si vyměňovali pozice a na trati kromě vlastních chyb nedocházelo k vážnějším konfliktům. Všem nakonec vypálil rybník náhradní jezdec za Kenny69_cze s nickem pavel67_cz.
 
Konečné pořadí na stupních vítězů:
1. pavel67_cz
2. Libor Moutelík
3. Pavel Švejda.
 

 

TEXT: Martin Sýs

FOTO: Milan Šimůnek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *