Krásný dobrý den.
Máme za sebou další kolo čerstvě rozjetého šampionátu Hyundai GEN Team Championship 2022/23. Tentokrát jsme zavítali na americkou půdu fiktivní tratě Blue Moon Speedway vnitřní okruh “A”.
Jezdci se opět pilně připravovali celý týden a jak jinak než každý sám za svůj tým. Tato tréninková metoda začíná být čím dál víc zajímavá, protože jezdci nemají do poslední chvíle informace, jakou strategii jejich protivník použije a to samozřejmě dělá tento souboj ještě více zajímavý.
Bylo se na co dívat v obou závodních skupinách, čekalo nás i spousty dramatických momentů a nejedno překvapení.


V prvním závodě, který opět odstartoval živě Lukáš Procházka s živím komentářem a kategorií Gr.3 se čela ujala známá trojice Timothy Pala, Martin Bálek, Pavel Scheufler a hned za nimi se celou dobu hlásili o slovo jezdci Martin Šikral a Ondřej Slavík. První dvě kola byli opravdu zajímavé, během prvních zatáček došlo i několika strkanicím, atak se nám pořadí hodně míchalo. A samozřejmě se čekalo na první zastávky v boxech. První pětka se nám stále míchala až do samotného konce. Strategie byli opět rozdílné a po dlouhých 45ti kolech si pro druhé vítězství dojel Timothy Pala, za ním Martin Bálek, který ubránil druhou pozici před třetím Pavlem Scheuflerem.
Ve 21:00 odstartoval Vladimír Kappel živě kategorie Gr.4. Od samého začítku nejeden zvrat. První zatáčka nenechala dlouho čekat a hned nám mimo trať zkončilo pár jezdců, v následujících zatáčkách tomu bylo podobně, atak se nám pořadí po startu hodně promíchalo. Utvořila se nám ale skupinka jezdců v podání: Lukáš Procházka, Jiří Pfeffer, Martin Sýs. Tato trojice jezdců si šla po krku celý závod a místy se jednalo o velmi těsné souboje. Vše probíhalo v rámci fair play.

Máme před sebou ještě 10.kol a netroufám si říci jak to bude celé probíhat. Každý závot je prozatím hodně jiný, až na pár vyjímek. Jezdci se na každé další kolo pilně připravují a radí si v týmu co zlepšit, kde ubrat a hlavní jaké nasadit pneumatiky. Celý šampionát povinná tvrdá a střední směs, tudíž zůstavá otázka pouze a jen na jezdcích zda využijí i tu nejměkčí a nejrychlejší směs, hodně velký aspekt hraje i délka trvání návštěvy v boxech.
Další kolo, které pojedeme po vánočních svátcích už v novém roce – úterý 3.1.2023 na rakouské trati Red Bull Ring. Sám jsem ve velkých očekáváních jak tento závod v jednotlivých kategoriích dopadne.
Budeme se těšit u dalšího reportu.